czwartek, 27 kwietnia 2017

Ćwiczenia a dieta ?!

   
 Ogólnie w Tym wpisie odpowiem na niektóre pytania, które dosyć często słyszę. Zadawane przez swoich „Pacjentów”  bądź na jakiś spotkaniach .. 
 

Dzisiejszy wpis postanowiłem napisać nieco w innej formie, niż zwykle. Mam nadzieję, że taka forma również przypadnie Wam do gustu.
Czy podczas diety muszę ćwiczyć ?
 Pytanie zadałem również na pewnym forum dyskusyjnym. Aby zobaczyć jakie zdanie na ten temat mają osoby, które prowadzą zdrowy tryb życia.
 Jak się spodziewałem zdania są podzielone i to w sumie dobrze.
 Jedna grupa uważała, że trzeba ćwiczyć aby schudnąć a drudzy uważali przeciwnie, nie trzeba ćwiczyć, wystarczy dieta by zredukować wagę.
 A co uważam Ja?
 Ogólnie swoim podopiecznym zalecam aktywność fizyczną, aby podczas diety przyśpieszyć Podstawową Przemianę materii(PPM), która przez diety redukcyjnie zostanie spowolniona, co prowadzi do wolniejszej redukcji masy ciała.
 Mój Pan Profesor Józef  K. od zasad żywienia człowieka, mówił że ćwiczenia podczas diety redukcyjnej nie są wymagane, aby obniżyć wagę naszego organizmu. Tylko jeżeli nie jesteście osobami cierpliwymi i jak nie widzicie efektu redukcji to rezygnujecie z postanowień.
To ćwiczcie! Ponieważ  podczas diet redukujemy dostarczane Kcal do organizmu są ograniczone, co ma na celu spalenie naszych zapasów  tłuszczu. Aktywność fizyczna przyśpiesza tą naszą Podstawową Przemianę Materii na tyle, że spala ona kcal dostarczone przez posiłki jak i spala zapas odłożonego tłuszczyku w naszym ciele. Aktywność fizyczna przyśpiesza naszą przemianę materii 2 bądź 4 krotnie.   Także sami widzicie. Warto się zmobilizować i ruszyć tyłek z kanapy i ćwiczyć.

Ile razy dziennie powinno się ćwiczyć na diecie?
 Istotnie w tej dziedzinie nie jestem specjalistą, dlatego zaczerpnąłem wiedzy od swojej dobrej znajomej, która jest trenerem personalnym.
 Karolina mówi jasno:
- Nasza aktywność fizyczna nie powinna być zależna od tego czy jesteśmy na diecie czy nie. Sport
powinien uczestniczyć czynnie w naszym życiu a nie tylko od święta.
 Jeżeli jednak mam się wypowiedzieć na temat aktywności fizycznej podczas diety zdrowotnej czy redukcyjnej dobrze jest podzielić sobie aktywność na codzienną w takim czasie stosujemy jakąś delikatną aktywność fizyczną czyli: spacer, delikatny jogging itp.
 Aczkolwiek dla osób, które chcą dosyć sprawnie schudnąć polecam trening interwałowy , czyli wzmożona aktywność w krótkim czasie np. bieganie(sprintem), treningi siłowe itp. W tym przypadku polecam ćwiczyć co 2-3 dni aby nasze mięśnie mogły się zregenerować.
Motto Karoli:
„Ćwiczący człowiek to szczęśliwy człowiek!” …

Co da mi (regularny) trening ?
Może zabrzmi to dosyć dziwnie. Jednakże podczas treningów w naszym ciele wytwarzane są endorfiny czyli wszystkim znane hormony szczęścia! Te same, którą powstają podczas zajadania się czekoladą bądź słodyczami. Dlatego możemy stwierdzić, że dzięki treningom nasze samopoczucie jest o wiele lepsze i czujemy się szczęśliwsi.
 Ponadto dzięki wysiłkowi nasz organizm zaczyna o wiele lepiej funkcjonować, ponieważ ruch jest nam bardzo potrzebny i wskazany.
 Dodatkowo dzięki aktywności fizycznej nasze komórki, które są rozleniwione, zaczynają lepiej pracować. Dzięki czemu nasza cera wygląda na zdrowszą, skóra jest elastyczna, mamy mniej zmarszczek itp.
 Co najważniejsze regularny trening przyśpiesza naszą PPM, dzięki czemu spada nam waga !
 Toteż zachęcam Was do aktywności fizycznej ! !

 Ruch to samo zdrowie !  

Jaki sposób aktywności polecam ?
 Osobiście polecam każdą aktywność fizyczną, czy to sport na świeżym powietrzu czy na siłowni.
Sam preferuję aktywność fizyczną na świeżym powietrzu czyli bieganie, ćwiczenia na teraz
popularnych siłowniach na placach zabaw czy w parkach. Jak dla mnie bardzo fajnie wydane pieniądze przez miasta, wsie zachęcające ludzi do aktywności fizycznej.
 Na to pytanie było mi najłatwiej znaleźć odpowiedź. Krótko ale na temat.

 
 A wy jaką aktywność fizyczną polecacie ? I w jakiej dziedzinie sportu czujecie się najlepiej ? ?

Kącik  Kuchcika !
Dzisiaj w naszej kulinarnej części postanowiłem dodać przepis na szybkie placuszki z mąki kukurydzianej! Także do dzieła i smacznego.
 Owce placuszki są dobre na śniadanie czy podwieczorek.
Do wykonania naszych placuszków będziemy potrzebować:
  • ·         Pół szklanki mąki kukurydzanej
  •      2 łyżki mąki pszennej 
  • ·         4 łyżeczki wiórek kokosowych
  • ·         1 garść Żórawiny suszonej
  • ·         1 jajko
  • ·         1/3 szklanki mleka roślinnego ( ja użyłem napój sojowy)
  • ·         1/4  łyżeczki proszku do pieczenia
  • ·         Ja również dodałem nasiona Chia i siemię lnianego
  • ·         Oliwa bądź  olej sezamowy


 Sposób wykonania:

Ja osobiście do wymieszania wszystkich składników używam miksera.
Wszystkie składniki mieszamy razem,
Po wymieszaniu i sprawdzeniu gęstości ciasta, najlepiej aby nie było za rzadkie ani za gęste :P.
Gdy ciasto mamy już przygotowane smażymy je na rozgrzanej oliwie bądź na oleju sezamowym.


 Szybki i smaczne! Smacznego 

9 komentarzy:

  1. Mam za sobą okresy, w których:
    1) byłam na diecie i ćwiczyłam
    2) byłam na diecie i nie ćwiczyłam
    3) nie byłam na diecie, ale ćwiczyłam

    Kiedy czułam się najgorzej? W okresie nr 2. Dlaczego? Moje zapotrzebowanie kaloryczne było niższe - mniej więc jadłam, miałam spowolniony metabolizm, problemy z trawieniem. Coś okropnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie. Człowiek, który się rusza (ćwiczy), czuje się o wiele lepiej od człowieka, który unika aktywność fizyczną. Jak pisałem w wpisie, uprawianie sportu wytwarza w naszym organizmie Endorfiny, które powodują, że czujemy się szczęśliwsi, spełnienie! |
      My jako ludzie jesteśmy stworzeni do aktywności fizycznej, mamy to zakorzenione w naszym DNA.

      Usuń
  2. Właśnie jakoś zawsze mnie to zastanawiało czy podczas diety, muszę ćwiczyć. Nigdy nie miałam motywacji aby sprawdzić te info na necie.
    teraz po Twoim wpisie i po komentarzu powyżej widzę, że trzeba się zmusić i zacząć ćwiczyć!
    PS. Uwielbiam Twoje przepisy na zdrowe przekąski ! !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto się ruszać nawet 30 min dziennie ! :)
      Jak to mówią ruch to zdrowie.

      Usuń
  3. Ja nie ćwicząc podczas diety może i schudłam 5kg na 2 miesiące, strasznie źle się czułam odczuwałam spowolnienie mojego metabolizmu. Kiedy zdecydowałam się dołączyć ćwiczenia do swojej diety schudłam 9kg na 2 miesiące. Jak dla mnie to dużo.
    Dlatego warto ćwiczyć, ciesze się że ktoś poruszył ten temat. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja oczywiście sądzę, że to wszystko zawsze zależy od człowieka. Nie ma dwóch takich samych organizmów i każdy inaczej reaguje na dietę i na ćwiczenia.
    Ja akurat mogę być tego najlepszym przykładem. Cierpię na migreny, które najbardziej ujawniają się podczas mojego zmęczenia. Czyli ćwiczenia są bardzo niekorzystne dla mnie. Mało tego również brak regularnych posiłków i o niewystarczającej kaloryczności powoduje atak.
    Dlatego w dietetyce i w ćwiczeniach należy do każdego "pacjenta" podchodzić indywidualnie.
    A jeśli ktoś nie konsultuje się z dietetykiem bądź z trenerem personalnym, powinien poznać bardzo dobrze swój organizm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście zgadzam się z Tobą w 100%, że każdy z Nas jest inny i inaczej reaguje na ćwiczenia czy dietę.
      ...
      Szczerze mówiąc mało ludzi zna swój organizm. Co jest dość niepokojące. Ale niestety .. Pozdrawiam ! !

      Usuń
  5. Chyba sobie zjem takie placuszki :)

    OdpowiedzUsuń