One pomogą Ci poprawić metabolizm!

 Zastanawialiście się kiedykolwiek, jakie produkty mogłyby wspomóc waszą podstawową przemianę materii?
Zapewne nieraz przeglądaliście czeluście Internetu w poszukiwaniu właśnie tego typu produktów.
 Postanowiłem Wam ułatwić poszukiwanie i wypisać je w jednym miejscu.

  Ale na samym początku powiemy sobie czym jest to PPM:
Podstawowa Przemiana Materii (PPM) – inaczej zwana Basal Metabolic Rate, jest to ilość energii, jaką należy dostarczyć organizmowi, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie narządów wewnętrznych, oczywiście w warunkach zupełnego odpoczynku(spokoju) fizycznego oraz psychicznego.
 Energia ta zużywana jest między innymi na oddychanie, pracę serca, regenerację i wzrost komórek.
PPM może stanowić ok. 50-70% całkowitej przemiany materii.
Średnia wartość PPM u zdrowego człowieka wynosi ok. 1Kcal/1kg masy ciała/1godz.
  Wartość Podstawowej Przemiany Materii jest zależny min. Od:

  • Płci
  • Wieku
  • Masy i wzrostu ciała
  • Stanu fizjologicznego
  • Stanu zdrowia i odżywiania
  • Czynników genetycznych

…….
  Sam wskaźnik PPM używany jest przez dietetyków do obliczenia tzw. Całkowitej przemiany materii, osób które zaczynają przygodę z odchudzaniem.
Po uwzględnieniu odpowiednich informacji zebranych w trakcie wywiadu z podopiecznym, pozwala to określić tempo spadku wagi w początkowej fazie diety.
……
  Musicie pamiętać, że te produkty, które nazwijmy to mają za zadanie przyśpieszyć nasz metabolizm, działają na każdą osobę inaczej, gdyż każdy z nas jest inny i inaczej odbiera niektóre bodźce. Oczywiście wraz z dietą efekt przyśpieszenia można zauważyć szybciej, niż objadając się i licząc na to, że dane produkty przyśpieszą nasz metabolizm i schudniemy.
 Produkty wymienione poniżej przyśpieszą nam PPM w jakimś stopniu nie jest to 100%. Ale posiadają również inne właściwości, które pozytywnie wpłyną na nas, na nasze ciało. Dlatego warto je wprowadzić do naszego jadłospisu !

  • Cynamon – Co najważniejsze obniża poziom cholesterolu we krwi oraz trójglicerydów. Wspomaga pracę insuliny, dzięki czemu reguluje gospodarkę węglowodanową zapobiega magazynowaniu cukru jako tłuszczyk. Przyśpiesza trawienie. 
  • Imbir – Również jak powyżej cynamon obniża poziom cholesterolu, zapobiega wzdęciom, przyśpiesza metabolizm, jak i również spalanie  tkanki tłuszczowej.
  • Zimne napoje - Powodują obniżenie się temperatury ciała. Piciu zimnej wody przed śniadaniem oraz w ciągu dnia może nawet przyczynić się do spalania 10kcal dziennie. 
  • Czosnek - poprawia pracę układu pokarmowego i krwionośnego co idzie w parze przyśpiesza trawienie. O raza ma działanie obniżające poziom złego cholesterolu. 
  • Wysypianie się - Może błahostka ale dużo ludzi nie spełnia owego działania. Spanie min. 8h pozwala przyśpieszyć metabolizm. 
  • Papryczka Chilli - Magicznym składnikiem jest Kapsyicyna, która podnosi termogeneze, co powoduje podwyższenie spalania metabolizmu. 
  • Błonnik - Zalecana dawka dzienna to ok. 20-30 g. Wpływa na przemianę materii przez co swoim działaniem przyśpiesza metabolizm. 
  • Kawa - Zawarta w niej kofeina przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Truskawki - są źródłem błonnika, zawierają dodatkowo witaminy jak i minerały. Regulują pracę układu moczowego, pomagają w usunięciu nadmiaru wody z organizmu.  
  • Suszone Owoce - Śliwki czy morele zawierają dużą ilość błonnika, musimy jednak pamiętać i uważać ponieważ suszone owoce zawierają dużą ilość cukrów. Także jedzmy je z umiarem. 
  • Ocet Jabłkowy - przyspiesza spalanie tłuszczu, pobudza trawienie. Co najważniejsze zmniejsza apetyt, jak i również pobudza wchłanianie żelaza. 
  • Tymianek - Działa przeciwzapalnie, jak i również działa bakteriobójczo, działa również stymulująco na wydzielenie kwasu żołądkowego. Z tymiankiem również nie wolno przesadzić, duża ilość tymianku może być trująca. 
  • Zielona Herbata - Jest bogatym źródłem antyoksydantów. Poprawia trawienie, Obniża poziom cukrów jak i trójglicerydów we krwi, obniża również poziom złego cholesterolu we krwi. Co najważniejsze podwyższa spalanie tłuszczu dzięki termogenezie, również poprawia metabolizm. 
  • Czerwona Herbata - Zarówno jak zielona, czerwona herbata przyśpiesza metabolizm oraz spalanie tkanki tłuszczowej. Obniża ciśnienie krwi, wzmacnia wątrobę, obniża cholesterol we krwi. Skutecznie wzmacnia organizm. 
  • Jabłka - Nasze Polskie. Zawierają pektyny, które przyśpieszają spalanie tłuszczu również pomagają usunąć z organizmu szkodliwe produkty przemiany materii. Dlatego często używane są w Detoksie. 
  • Grejpfrut - Powoduje przyśpieszenie procesu trawienia. Zmniejsza wchłanianie tłuszczów. Zwiększa również poczucie sytości. 
  • Seler - Jest cennym warzywem, który wzmacnia układ odpornościowy, ma działanie oczyszczające organizm z toksyn oraz pobudza przemianę materii. 
  • Awokado - posiada tłuszcze omega-3 i witaminę B6, obniża poziom cholesterolu. 
 Myślę, że tyle produktów wystarczy abyście wiedzieli, jakich używać by nazwijmy to wzmocnić nasz metabolizm.
 Pamiętajcie! Zapewne powtórzę się drugi raz, owe produkty wspomagają nasz metabolizm, także z stosowaną dietą efekt będzie o wiele szybciej widoczny!
  Nie mogę zapomnieć o takiej małej tradycji, która wystąpiła na blogu i nie dodać przepisu ! 

 Kącik Kuchcika! 

 W dzisiejszym kąciku dodam przepis na bezglutenowe bułeczki.
Do Ich wykonania będziemy potrzebowali : 

  • Mąkę kukurydzianą (7 łyżek)
  • Jajka (1,5 jaja)
  • Mleko roślinne bądź krowie (4 łyżki)
  • Nasiona Lnu (1 łyżka)
  • Nasiona Chia (0,5 łyżki)
  • Suszona żurawina (garstka)
  • Możecie również dodać 1,5 łyżki mąki pszennej, jeżeli chcecie aby wasze bułki były bardziej puszyste. Ja jednak użyłem tylko mąki kukurydzianej. 
  • Proszek do pieczenia (0,5 łyżeczki) 
Sposób wykonania jest bardzo prosty:

 Wszystkie składniki mieszamy ręcznie bądź za pomocą blendera. Piekarnik nastawiamy w między czasie na 180C aby się nagrzał. Gdy wszystkie składniki zostały dokładnie połączone, formujemy z nich bułeczki i wstawiamy do piecyka na ok. 20-29 min, aż na wierzchu będą złociste. 
  Mi z tego przepisy wychodzą 2-3 bułeczki zależy od ich wielkości, jeżeli chcecie wykonać więcej takich bułeczek, zwiększcie sobie po prostu ilość składników do ilości bułek. 




 PS. Zapraszam Was na swój instagram, możecie go zaobserwować za pomocą ikonki znajdującej się po prawej stronie na pasku.
 [ https://www.instagram.com/dietetycznefanaberiex/ ] 

 Również jeżeli Macie jakieś pytanie do mnie! :) Piszcie na mój E-mail : 
   dietetycznefanaberiex@gmail.com 
Na pewno postaram się odpowiadać na wszystkie pytania zadawane w E-mail :) 

 Pozdrawiam i udanego pieczenia bułeczek ! 

Komentarze

  1. Ja nie znosiłam zielonej herbaty. Ale mój dietetyk mnie przekonał do niej, gdy własnie powiedział mi jaki wpływ ma ona na nasz organizm. Także przychylnie patrzę na te produkty, które umieściłeś w wpisie.
    Bardzo podobał mi się Twój wpis, oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wgłowiemammąkę20 kwietnia 2017 03:27

    O bardzo fajny przepis na bułeczki, niestety nie toleruję glutenu. Także taki przepis jak dla mnie to strzał w 10!
    Co do samego wpisu. Może być:).. Jestem wielkim fanem cynamonu staram dodawać się go do wszystkiego, kawy, herbaty, kakao itp. W sumie to chyba jestem fanem wszystkich przypraw korzennych.
    ....
    Oby więcej przepisów z zastosowaniem mąk bezglutenowych ! !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! Co do samego cynamonu, trzeba używać go z umiarem, gdyż ma pozytywny wpływ na nasz metabolizm, ale w dużych ilościach źle wpływa na naszą wątrobę, jak to mówię "Wszystko jest dla ludzi tylko z umiarem"/.

      Usuń
  3. Post bardzo przydatny szczególnie dla osób takich jak ja. Mój metabolizm bardzo ucierpiał przez niskokaloryczne diety, które kiedyś stosowałam.
    Bułeczki bez użycia drożdży? I takie wyrośnięte? :D
    Kiedyś wiele razy próbowałam piec bułki z mąki żytniej - wychodziły twarde placki, nienadające się do jedzenia.
    Ten przepis z przyjemnością wypróbuję, ale znając mój talent do pieczenia, pewnie nie wyjdą mi takie puszyste, jakie wyszły Tobie. :D

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się ciesze, że post się przyda. Jeżeli mogę to proszę o relację z robienia bułeczek :).

      Usuń
  4. Większość z tych pysznych produktów stosuję :) A najbardziej uwielbiam, kiedy napiszę już wpis na blogu, to się wyspać! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również staram się stosować te produkty, jak i polecam je swoim podopiecznym. Jednak mam problem z wysypianiem się. :P

      Usuń
  5. Oprócz wysypiania się i truskawki, wymienione produkty często goszczą w mojej diecie :) Co do domowego pieczywa, ja ostatnio testuje chleby na zakwasie i chyba już nie wrócę do gotowego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie i treściwie napisane :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie sądziłam, że tych produktów jest aż tyle. O większości wiedziałam. Aż am ochotę na banany teraz. :D
    Spanie min. 8 g przyspiesz...? A niespanie cała noc jeszcze bardziej! Co nie zmienia faktu, iż lepiej być wypoczętym.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny wpis!
    http://blueberryhome-inspiracje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty