Waga dobrego samopoczucia !

 W ostatnim czasie miałem nie co mniej czasu aby skupić się na blogu. Ale się nie poddaje i przygotowałem dla Was wpis.
 
 Zastanawia mnie czy kiedykolwiek słyszeliście o takim terminie dietetycznym jak „Waga dobrego samopoczucia”? Szczerze się Wam przyznam, że ja sam spotkałem się z tym określeniem dopiero na wykładach z żywienia.
 Pewnie większość z Was zna takie osoby, które są albo za szczupłe albo przekraczają nieco powyżej normy BMI. I uważają, że w takiej wadze czują się najlepiej. 
 Jak to? Przecież jesteś za chudy za gruby ! Tak nie może być.
 Jednak w medycynie jak i dietetyce istnieje takie określenie jak „Waga dobrego samopoczucia”. Takiej wagi nie jesteśmy wstanie określić jakimikolwiek liczbami, gdyż jest to optymalna waga, z którą jest nam dobrze i którą jesteśmy wstanie utrzymać przez wiele lat. Również wykazujemy się wówczas odpowiednią sprawnością fizyczną oraz psychiczną.
 Musicie jednak pamiętać, że „Waga dobrego samopoczucia” jest wartością indywidualną zależną nie tylko od naszego wieku, budowy ciała, płci czy wzrostu, ale również wpływ  ma nasz charakter, nasza osobowość, zajęcia jakie wykonujemy, upodobania kulinarne jak i również klimat w jakim żyjemy.
 Aby osiągnąć stan wagi dobrego samopoczucia, musimy jednak podjąć się diety redukcyjnej. Musimy sobie wyznaczyć cel ile chcemy schudnąć. Cel który sobie założyliśmy powinien być naszym kierunkowskazem.

Dzisiejszy wpis jest krótszy od tych pozostałych,  ponieważ miałem mniej czasu spowodowany większą ilością pracy jak i w końcu zdecydowałem się na remont w mieszkaniu J..

     Również za miesiąc! Panuję małe rozdanie dla swoich czytelników! J

PS. Przepraszam, że wpis pojawił się o tak później porze, ale coś nie za banglało  z systemem zaplanowanego wpisu xD ....
 Ale już jest ! ;) 

 Kącik Kuchcika !
 W dzisiejszym kąciku zdecydowałem się na przepis, w którym używamy produktu mięsnego ! :D W tym wypadku będzie to biała kiełbaska z dodatkiem warzyw!
 Składniki:
·         *4 białe kiełbasy
·        *Warzywa (cebula, fasolka szparagowa, fasola czerwona, kukurydza itp.)
·         *Oliwa z oliwek
·         *Przyprawy (sól, pieprz oraz zioła które lubimy).

Sposób przygotowania:
·         Ja biała kiełbasę upiekłem na grillu bez użyciu tłuszczu.
·         Warzywa możemy poddusić na patelni bądź ugotować na parze !
·         Na spód naczynia kładziemy warzywa plus wkładamy białą kiełbasę i zapiekamy w piekarniku. Na górę możemy posypać ziołami ..
·         I Smacznego ! J
 Kolejne szybkie danie zaliczone. Jednak pamiętajcie aby kupować dobrej jakości produkty, gdyż w dużej mierze one mają wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie!!


     A wy jak czujecie się w swojej dotychczasowej wadze ? ?


Również zapraszam Was na swój instagram! Wystarczy kliknąć ikonkę po prawej stronie :P



Komentarze

  1. Ładne, kolorowe zdjęcia, a danie napewno przepyszne i choć wolę dania wege, to uważam, że skoro blog nie jest o kuchni wegetariańskiej, powinieneś dogadzać wszystkim - tak trzymaj! ❤️ Ja niestety nie czuję się dobrze w swojej aktualnej wadze, ale ciągle dążę do celu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za Twoje dążenie do celu. To już jest jakaś droga do dotarcia do swojej wagi dobrego samopoczucia. Co do dań wege to się zgadzam.

      Usuń
  2. Pyszne danie!
    Zjadłabym z przyjemnością.
    Waga dobrego samopoczucia...Dla mnie ważniejsze jest, aby być szczęśliwą i mieć przyjemność z jedzenia. Nad swoją wagą pracuję trzymając się zasady - jeść mniej.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest właśnie to! Nie przejmujesz się zasadami 21wieku co do wagi. Tylko idziesz swoją ścieżką, to syndrom wagi dobrego samopoczucia :)

      Usuń
  3. Fajnie, kolorowo wygląda to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny przepis, też miałam takie miseczki :) z warzyw wyrzuciłabym tylko czerwoną fasolę, bo nie lubię;)

    co do wagi to moja mama jest dobrym przykładem na to, co piszesz. gdy ma bmi odrobinę poniżej normy jest jej najlepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ! Waga dobrego samopoczucia. :) Dlatego, nie ma zwracać uwagi na zdanie innych tylko. Zwracać uwagę na siebie i w czym się dobrze czujemy :).

      Usuń
  5. Wygląda pysznie. Muszę spróbować zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Prosto i pysznie :-) Lubię takie dania.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty