Przegląd popularnych diet

 Cześć.
  Większość diet, które możemy znaleźć w internecie, gazetach, to sposoby na szybka utratę niezbędnego tłuszczyku. Jednak niestety w większości przypadkach mogą one powodować skutki szkodliwe dla nas samych (rozregulowanie metabolizmu czy popularny efekt jojo).
Wiele proponowanych diet, gotowych diet może doprowadzić do niedoboru ważnych dla organizmu człowieka składników odżywczych. Dlatego nie warto się nimi sugerować.
 Obecnie funkcjonuje duża ilość diet i powstaje ich coraz więcej, ze względu na popularność redukowania masy ciała.
  Ja przedstawię w dzisiejszym wpisie jedne z najpopularniejszych diet.

              Dieta Śródziemnomorska 
Jest najzdrowszą dietą, którą możemy spotkać wśród diet. Ogółem pozwala stracić do 4 kg w ciągu miesiąca. Dietę możemy stosować przez całe nasze życie. Pozwala utrzymać nam naszą odpowiednią wagę, dobre zdrowie i znakomitą kondycję. Minusem diety jest to, iż nie możemy przekraczać wielkości porcji, które w owej diecie zostały zastosowane. Jest to dieta bogata w błonnik, witaminę C, mikro- i makroelementy oraz nienasycone kwasy tłuszczowe.
 Dostarcza ona więcej białka pochodzenia roślinnego niż zwierzęcego. W diecie znajduje się dużo warzyw jak i owoców, dzięki czemu dostarczamy do organizmu potrzebną ilość witamin oraz minerałów.
 Taki model odżywiania stosowany jest w regionie Morza Śródziemnego i uznawany jest za najzdrowszy wśród diet naturalnych. Wiele badań wykazało, że dieta ta wywiera znaczący wpływ na uniknięcie zachorowań na różnego rodzaju choroby wywołane złym odżywaniem się.

       Dieta Mleczno-Bananowa
   (
Inaczej zwana dietą Antycukrzycową)

Została opracowana w najsłynniejszym ośrodku medycznym w Stanach Zjednoczonych - The Johns Hopkins Hospital w Baltimore. Jej głównym założeniem było żywienie pacjentów cierpiących na cukrzycę, lecz w późniejszym czasie została zastosowana do walki z otyłością.
 Dostarcza ona ok. 1000 kcal dziennie i zaleca spożywanie 6 średnich bananów oraz trzech szklanek mleka, z uzupełnieniem płynów do ok. 8 szklanek dziennie. Przy stosowaniu dłuższym niż kilka dni wymaga, dodatkowych porcji witamin i soli mineralnych.

       Dieta Rozsądnych Kobieta
              
(Wise Women )

Jest to dieta zapewniająca 1200 kcal dziennie, bardzo zrównoważona pod względem składników odżywczych, o ustalonym z góry zalecanym menu. Dopuszczalne są pewne dzienne modyfikacje tego menu, lecz w ograniczonym zakresie. Stwierdzić można, iż stosowanie owej diety nie odbiega od głównych założeń "zdrowej" diety i w tym zakresie spełnia wszelkie wymogi.

     Dieta "Kalorie się nie liczą"
 W Polsce jest dietą zbliżoną do zmodyfikowanej diety Kwaśniewskiego.
Została opracowana na początku lat sześćdziesiątych, a jej wartość odżywcza wynosi ponad 1800 kcal dziennie.
 Jest dietą bardzo ubogą w węglowodany i jednocześnie dostarcza dużą ilość białek jak i również maksymalną ilość tłuszczów.
 W diecie stosowana jest teoria, która sugeruje, iż jeżeli człowiek zje większą ilość tłuszczu roślinnego, to pozwoli mu on szybciej spalić własny zamagazynowany tłuszcz. Dieta zaleca spożywanie znacznych ilości mięsa i produktów mlecznych, jednocześnie z unikaniem przetworów mącznych, a nawet owoców.
Liczne badania wykazały, iż teoria leżąca u podstaw tej skądinąd popularnej diety jest absurdalna i jej realizacja może jedynie zaszkodzić naszemu organizmowi!!

   Dieta Punktu Równowagi 
Ta dieta zakłada, iż każdy z nas posiada pewien "punkt równowagi" zapotrzebowania energetycznego organizmu i przesunięcie ilości pobranej energii w jedną lub w drugą stronę od tego punktu staje się przyczyną stopniowego spadku lub wzrostu masy ciała.
 Dieta sugeruje, że dzięki ćwiczeniom fizycznym można ów punkt przesunąć tak, że ilość energii tolerowanej przez organizm bez jej magazynowania w postaci tłuszczu będzie wyższa.
 W diecie dostarczamy nie mniej niż 1200 kcal dziennie i wykazuje spore zbieżności z metodą rekomendowaną przez American Diabetic Association. Jest bogata w węglowodany, zawiera dużą ilość błonnika pokarmowego. Zalecane jest wprowadzenie do jadłospisu przetworów z całego ziarna zbóż. Została także dobrze opracowana pod kątem dostarczenia wystarczającej ilości białek, witamin oraz soli mineralnych.
 Można ją śmiało zalecić każdemu, tym bardziej że równocześnie daje ona możliwość nauczenia się pewnego stylu odżywania, który możemy stosować przez całe życie!


 Oczywiście post Nie ma na celu  zachęcania do zastosowania, wypróbowania, którejkolwiek z diet opisanych w dzisiejszym wpisie!!

 W ostatnim czasie postanowiłem założyć również w końcu stronę na facebooku, do której serdecznie was zapraszam!
  Na owej stronie pojawiać się będę różnego rodzaju informacje, które nie będą pojawiały się na blogu.
https://web.facebook.com/Dietetyczne-Fanaberie-1765967510100199/



 Do wykonania dzisiejszego wpisu, wiedza została zaczerpnięta z wykładów studenckich jak i również z książką pod redakcją Lecha Tkaczyka  pt. "odchudzanie dla opornych".


Komentarze

Popularne posty