Jak sobie radzić z zachciankami? + Zapowiedź

 Witajcie !
 Mamy czas przedświąteczny ! Dlatego postanowiłem, napisać wpis o tematyce jak radzić sobie z zachciankami. Gdyż czas Bożonarodzeniowy, to okres kiedy wiele osób odpuszcza sobie, zasady zdrowego żywienia i zjada wszystko co na świątecznym stole się znajduje.
 Czy to złe ?
 W tej kwestii są dwie strony medalu. Oczywiście możemy pozwolić sobie na "odchylenie" od naszych zasad. Ale oczywiście z głową i rozsądkiem. Jak to nasza Pani Profesor mówiła "Wszystko jest dla człowieka, ale z rozwagą".
 Druga strona tej zasady, to niestety, ta zła. Gdyż wiele ludzi ma tak, gdy popuści swoje wodze, to zjada wszystko jak odkurzacz i ciężko będzie mu wrócić do poprzednich zasad. Ponieważ nasz organizm (psychika), szybko przyzwyczaja się do nowej sytuacji( która sprawia mu przyjemność).

 Ale nie skupiając się tylko na kwestii świątecznej, chciałbym napisać, jak poradzić sobie z napadem takich zachcianek na co dzień. Jest kilka zasad, dzięki którym zniwelujemy zachcianki.

 Zachcianka jest naszym przyzwyczajeniem, dlatego pozbycie się jej będzie wymagało od was nierada wyzwania. Wyeliminowanie napadu zachcianek, niektórzy dietetycy określają jako bardzo trudne, ale możliwe do wykonania.

 Na samym początku poruszę temat "głodu między posiłkami", zapewne każdy/każda z nas to prześladuje. Zabiegiem, który w pewnym stopniu pomoże nam to ustabilizować, jest nauka jedzenia posiłków z przerwami co 3-4 godziny. Sposób ten pozwoli nam zapewnić, ciągłą dostawę składników odżywczych, oraz co ważne pozwoli utrzymać nam stały poziom cukru we krwi, dzięki czemu nie będziemy odczuwali głodu.
 Natomiast jednak mimo wszystko między posiłkami pojawi się głód, warto zapełnić żołądek szklanką wody mineralnej, bądź filiżanką ulubionej herbaty bez dodatku cukru. Taki zabieg pozwoli nam oszukać nasz głód do momentu kolejnego posiłku.

 A co z wieczornym głodem? 

 Błędem wielu osób jest, myśl, że ostatni posiłek (kolację) powinno spożywać się po 18:00. Jest to największy kit, wypromowany przez świat mediów.
 Ostatni posiłek powinniśmy spożywać na ok. 3-4 godziny przed położeniem się spać. Gdyż w takim czasie organizm ma wystarczająco dużo czasu aby strawić posiłek, dzięki temu nie powinien nas dopaść wieczoru głód. Jednak jeśli mimo wszystko, owy głód się pojawi, warto wtedy sięgnąć po szklankę wody, co pozwoli nam oszukać nasz głód.
 Wieczorne podjadanie może wynikać również z niedoboru niektórych składników odżywczych. Chęć na podjadanie również wynika z niskiej kaloryczności podawanych posiłków naszemu organizmowi.
 Dodatkowa woda w naszym jadłospisie może ograniczać podjadanie!

Stanowcze NIE dla podjadania! 

 Czy wiedziałaś/wiedziałeś, że co najmniej 47% przyswajalnych dziennie kalorii nie pochodzi z posiłków planowanych, a z niekontrolowanego pojadania między nimi. Każdy nasz walczy chęcią podjadania, ale kiedy tu się nie poddać, gdy wokół jest mnóstwo dostępnych pyszności, Producenci tych produktów, dbają o to, aby te produkty kusiły smakiem, zapachem oraz kolorem opakowań. Szczególnie w nas to uderza, gdy wybieramy się do hipermarketów, nie jedząc wcześniej pełnowartościowego posiłku.
 Na koniec zakupów, kiedy stoimy już przy kasie nasz koszyk wygląda tak, iż w naszych zakupach pojawiają się opakowania po "już zjedzonych" przekąskach.
 Rada, dla niepodjadania jest prosta, co wymaga samodyscypliny. Za wszelką cenne postarajmy się oprzeć pokusie! Pomocą w tej walce jest właśnie regularne spożywanie posiłków, w mniejszych ilościach, lecz częściej. Nasze posiłki powinny być jak najbardziej syte, czyli bogate, w błonnik, który pęczniejąc w żołądku daje uczucie wypełnienia. W praktyce oznacza to sięganie po warzywa, owoce, ziarna i wypijanie dużej ilości wody (1,5-2 l) dziennie.

 Należy pamiętać i stosować się do tych zasad, a efekty mile Nas zaskoczą. Jednak czasem trudno jest wytrwać w swoich postanowienia, w szczególności na początku. Próbujmy znaleźć jakieś zajęcia, żeby tylko nie myśleć o jedzeniu,

Pamiętać trzeba,. że tak naprawdę dużo zależy od nastawienia i odpowiedniej motywacji. Przyjemność jedzenia jest krótka, a walka z kilogramami długa i męcząca.



 Serdecznie zapraszam Was na swojego instagrama  :    https://www.instagram.com/dietetycznefanaberiex/


 Jak i również na swojego FanePaga :   https://web.facebook.com/dietetycznefanaberiie
 gdzie już wkrótce wraz ze Świętym Mikołajem szykujemy dla Was małe prezenty ! !
 Jeżeli jeszcze Cię nie ma w naszym gronie na Fb zapraszam ! !




.......


Komentarze

Popularne posty